Бути у вічному пошукові –
це
значить шукати енергію
слова в енергії душі
О.Гончар
На
сучасному етапі розвитку суспільства громадянське виховання особистості
базується на морально-етичних принципах, тобто головним критерієм виховання є
морально-етичні поняття: категорії совісті, щастя, любові, добра,
справедливості. Учня потрібно навчати критично мислити, обирати життєві
цінності, керуватися моральними нормами, ефективно співпрацювати з іншими
людьми, виявляти милосердя, толерантність.
Саме уроки літератури вирізняються
з-поміж інших шкільних занять тим, що допомагають читачам пізнати світ,
знайти своє місце в ньому. Безперечно, література виконує головну роль у
формуванні характеру, етичних смаків, світогляду школяра.
Світова література покликана розвивати гуманітарну культуру та творчі здібності учнів, формувати у
дітей уміння самостійно ознайомлюватися з творами мистецтва слова та сприймати
духовні цінності людства.
Особливе місце в
освітньо-виховному процесі сучасної школи має особистість учителя-словесника.
Сучасний учитель має бути фахівцем, гуманістом, досвідченим читачем, який не
просто передає свої знання учням, а й формує мислячу особистість. Проте,
учитель повинен шукати такі засоби, які допомагали б розвиватися творчій,
пізнавальній діяльності учнів, а не надавати матеріал у готовому вигляді.
Саме тому велика увага приділяється питанням сучасного уроку, де основною
фігурою була б особистість учня з розвиненим критичним мисленням, здатним
оцінювати себе і навколишній світ.
Одним із важливих напрямів української освіти є гуманітарний, який
забезпечує духовний розвиток учнів. Серед навчальних дисциплін гуманітарного
циклу особливе значення має література як мистецтво слова і спосіб формування
загальної культури людини, її моральних орієнтацій і цінностей.
Головна мета вивчення російської та інших
мов національних меншин в загальноосвітніх навчальних закладах – надати основи
знань про мову, що дозволить забезпечити достатньо високий рівень спілкування
та грамотного письма, необхідних для успішної індивідуальної та соціальної
діяльності, міжкультурного
взаєморозуміння.
Немає сумніву, що, використовуючи нові та незвичайні форми викладання навчального матеріалу, вчитель стимулює пізнавальну активність школярів. А тому процес пошуку можливостей зробити урок більш ефективним у кожного вчителя повинен бути нескінченним.
Немає сумніву, що, використовуючи нові та незвичайні форми викладання навчального матеріалу, вчитель стимулює пізнавальну активність школярів. А тому процес пошуку можливостей зробити урок більш ефективним у кожного вчителя повинен бути нескінченним.
Немає коментарів:
Дописати коментар